Mimořádný vejšlap – v sobotu 21. 08. 2021 – „Přes Prenet“

Vytisknout

Trasa: Dešenice, žel.st. – Dešenice – kaple sv. Jana – Matějovice – Matějovičky, rozcestí – Křížový vrch – Pod Prenetem – Prenet – Rumpelův mlýn na Zelenském potoce – Hojsova Stráž – Hojsova Stráž, žel.st.

Celkem 18 km se značným převýšením J.

Předpověď počasí tentokrát meteorologům vyšla – čeká nás překrásný den!

Prošli jsme Dešenicemi a vydali se po NS „Po stopách formanů“. Za tratí odbočujeme a stoupáme ke kapli sv. Jana (stojí téměř nad prvním železničním tunelem na trati Klatovy – Železná Ruda, a tak nás Pavla vede kousek stranou a všichni dupeme a posloucháme dunění JJJ).

Od kaple se vracíme zpět na NS a pokračujeme přes Matějovice a Matějovičky, rozcestí – jdeme staveništěm - asi i na této lesní cestě se připravuje položení asfaltového koberce. Ách jo!!! Tento úsek cesty jsme už šli, ale obráceně. Opouštíme známou cestu. Tady začíná stoupání na Prenet (Křížový vrch, rozcestí Pod Prenetem).

Na Prenetu nejdříve nahlížíme do kaple sv. Kunhuty (je rozměrově hodně podobná „naší“ kapli na Stodůlkách), potom obdivujeme výhledy na Velký Ostrý a hlavně si dáváme pauzu, polední svačinu a sušíme propocená záda. Vzpomínáme na „staré dobré časy“, kdy na Prenetu fungovala hospoda - zlatavý ionťák by kopnul.

Co jsme nastoupali, musíme zase sejít. Otvírá se nám nádherný výhled na Velký Ostrý. Cesta nás vede do údolí Zelenského potoka, kde obdivujeme rozvaliny Rumpelova mlýna. Pro změnu nás čeká zase značné stoupání do Hojsovy Stráže. Zastávka v hotelu Na Stráži na zasloužené pivko. Cestu na nádraží jsme tentokrát zvolili netradičně. Od orloje jsme se dali vpravo a po několika krocích odbočujeme vlevo. Jdeme po neznačené cestě kolem Rýzmberku (skály 904 m), scházíme do údolí a cestou lesem podél trati přijdeme na železniční stanici Hojsova Stráž.

Do odjezdu vlaku zbývá necelá půlhodinka.

Nová nástupiště, opravená budova nádraží, ale vše zavřené – pokladna, čekárna i WC. Jak vypadá okolí? Nejen samý papírek!!!

Všichni jsme krásně unavení. J

JK

Fotky z vejšlapu najdete tady