Cyklovíkend Dobrá Voda (červen 2012)

Vytisknout

Během pátečního odpoledne pomalu všichni najíždějí. Vláďa s Petrou se jedou jen na chvilku projet – vracejí se dost pozdě, nemohou ze sedla a zážitky se moc chlubit nechtějí. Nakonec přece jen přiznají, že maličko bloudili a museli i s koly přebrodit Otavu. Stoupák od řeky nahoru do Dobré Vody je odrovnal.

Večer zahajujeme zajímavou besedou Emila Kintzla spojenou s promítáním diapozitivů o starých osadách, vesnicích a roztroušených statcích, po kterých už zbyly jen trosky základů nebo vůbec nic. Mnohé připomínají dnes jen jména křižovatek turistických cest.

V sobotu brzy ráno jede Pavel se skupinkou k naší kapličce natírat lavice a stůl. My ostatní vyjíždíme později a míříme ke kamenné kapličce na Předními Paštěmi, která dnes bude slavnostně vysvěcena. Na malém lesním prostranství před kapličkou se schází neuvěřitelné množství lidí (autobus z Německa). Hraje hudba, zpívá dívčí sbor ze Sušice, mluví pan Horpeniak z Muzea Šumavy v Kašperských Horách, starosta Hartmanic Jiří Jukl, otec Tomas, paní Marie Malá - iniciátorka rekonstrukce kapličky, předseda německého spolku, podává se pití, preclíky ... zkrátka taková velká malá slavnost.

cyklovikend 201206-fotka3

Je poledne, musíme dál.

Odjíždíme k naší kapličce na Zadní Paště, kde se zastavíme. Setkáváme se zde s cyklistou - Moravákem Michalem Kolaříkem, který miluje Šumavu. Recituje nám vlastní báseň, děkuje za obnovu kapličky a zase mizí. My po chvíli jedeme také - na Stodůlky, přes řeku Křemelnou na Velký Bor a podél silnice po cyklostezce do Prášil. Malá zastávka v restauraci u Michala. Mají na poutači heslo: „Kdo nás mine, hlady zhyne”, a to my nechceme. Pokračujeme dál na Vysoké Lávky, obdivujeme soutok Křemelné a Prášilského potoka a přes Skelnou se vracíme do Dobré Vody.

cyklovikend 201206-fotka4

V lednici je připraveno několik kilo vepřové krkovice. Nejdříve se snažíme rozpálit malý gril na terase, ale pánům to nějak nejde. Po několikátém snažení Jaromír zatopí pod železným plátem a griluje venku. Lehce naklepaná a do zlatova opečená krkovice je vynikající. Masa dost, chleba a pochutin také. Piva „Klostermann” je v lednici přes 20 petek - vynikající „večeře”!

V neděli zase jede Pavel s malou skupinkou natírat lavice a stůl k naší kapličce, my ostatní odjíždíme přes Skelnou na Vysoké Lávky a pomalu stoupáme na Hůrku. Zde se máme setkat s Pavlovou skupinkou. Je nádherně, válíme se na sluníčku. Čekáme dlouho, čekáme marně. Volíme pomalý odjezd do hospody Penzion pod Hůreckým vrchem. Pavlova parta jede Křemelnou na kolech - a ještě proti proudu! Zkrátka se občas zabloudit musí. Konečně jsme všichni - ještě že existují mobily! Dáváme si pivo, kofolu, vynikající kulajdu a jedeme dál přes Slučí tah na Zhůří, Staré Hutě a přes Vysoký hřbet na Rovinu a do Dobré vody.

cyklovkend 201206 fotka2

Nezbývá, než rychle sbalit a vrátit se do Plzně.

Fotky najdete na http://sumavskecesty.rajce.idnes.cz/Cyklovikend_Dobra_Voda_cerven_2012/