Dobrá Voda – běžky nebo pěšky (29.1.2012)

Vytisknout

Díky úspěšné rekonstrukci kapličky sv. Martina na bývalých Zadních Paštích jsme navázali kontakty, jejichž využití se neodmítá. Jedním takovým je i pohostinnost fary v Dobré Vodě. Vynikající ubytování s perfektním zázemím a vždy milí hostitelé.

První skupina přijíždí vlakem do Železné Rudy a autobusem do Dobré Vody již dopoledne. Přesto, že leden byl na sníh velmi skoupý, napadl před pár dny snad právě pro nás a ještě v pátek brzy ráno byly projety běžecké stopy. Rychle se ubytovat, vypít kávu a vyrážíme do stopy. Z Dobré Vody zatím pěšky na Pustinu, tady už čeká a jiskří se čerstvá stopa a výhled na Sušici, Svatobor, Sedlo i hrad Kašperk je okouzlující, i když bez sněhu. Míjíme Chatu Rovina, přecházíme silnici a stoupáme na Vysoký hřbet, abychom zase mohli sjíždět na Staré hutě a bývalé kepelské Zhůří. Obdivujeme kapličku, která stojí na místě bývalého kostela, připomínáme si historii, kocháme se Zhůřským potokem (mladičkou řekou Křemelnou) a míříme na Slučí tah. Tady nás stopa zavádí jinam, než chceme, a tak jdeme při silnici, sjíždíme z domnělé závěje, kterou je hromada dříví blízkého domku, ale do hospody – Penzionu Pod Hůreckým vrchem přicházíme tak, abychom si stačili do odjezdu autobusu do Dobré Vody dát ještě  polévku, pivo . . .

Večer přijíždějí ostatní, přichází na návštěvu starosta Hartmanic Jiří Jukl. Jarmilka bere kytaru, Vlaďka zpěvník a děvčata jsou k nezastavení . . .

V sobotu ráno trochu mažeme běžky a znovu stoupáme na Pustinu, abychom se ve stopě vydali na druhou stranu – rozcesti U Malého Babylonu, sjezd na Stodůlky a přes řeku Křemelnou zase vystoupat na bývalý Velký Bor. Tady přecházíme silnici, pokračujeme ve výstupu na Novou Studnici a přes Jezerní hřbet a Předěl na Poledník – cíl našeho dnešního výletu. Teď už jen krásný sjezd do Prášil a autobusem se vrátit do Dobré Vody.

bezkynebopesky 1

Dvě účastnice se pěšky toulají po okolí Dobré Vody, mají již vysezené místečko v restauraci Chaty Rovina a jsou stejně spokojené, jako my všichni.

Večeře v Chatě Rovina a večer zase zpívání, vínečko . . .

V neděli se vydáváme již známou cestou na Stodůlky a odtud neupravenou cestou na Zadní Paště k „naší“ kapličce. Malá přestávka, zjišťujeme, že je vše v pořádku, na schodu přibyly vypálené svíčky, a tak máme radost, že se kaplička stává cílem procházek místních. Uklízíme odpadky a pokračujeme dál na Prostřední Paště a přes Velký Babylon zase zpět do Dobré Vody. Místy musíme běžky zout – sněhu je málo a cesta se pluhuje, protože tudy zásobují zimní obůrku pro vysokou zvěř.

bezkynebopesky 2

Odpoledne rychle sbalit, uklidit, a jedeme domů.

Jak rychle tenhle víkend utekl! Tak zase v červnu!