Nejvyšší hora Šumavy – sobota 14. 7. 2012

Vytisknout

Sporthotel Brennes – Velký Javor – přes sedlo Malého Javoru – Malé Javorské jezero – Sporthotel Brennes (cca 13 km)

Ať žijí zmatky!!!

Mezi příjezdem vlaku do Železné Rudy Alžbětína a odjezdem autobusu na Brennes jsou podle jízdního řádu asi 2 min.. Máme tedy telefonicky domluveno s RDS Bus, že autobus na nás počká do příjezdu vlaku. Vlak má díky vykládání kol zpoždění něco přes 5 min. a  autobus tedy nečeká!!!

Co teď? Vlakem nás přijelo 16, další 4 mají čekat na Brennesu. Vlasta rozhodl, že se jde pěšky – nic jiného nám vlastně ani nezbývá. Krásnou cestou lesem stoupáme k dolní stanici kabinové lanovky na Javor. Setkáváme se po telefonické navigaci i s našimi 4 kolegy, krátká svačinka a stoupáme po sjezdovkách a značené cestě dál na vrchol Velkého Javoru. Chvílemi se přižene mrak a leje, chvílemi svítí slunko. Výhledy na hraniční hřeben Velký a Malý Ostrý, oba Kokrháče, Svaroh, Jezerní horu, ale i Špičák, Pancíř, Falkenstein. . . chvílemi je a chvílemi se zahalí do mlhy. V Eisensteiner Hütt’n si dáváme malé občerstvení a pokračujeme na samý vrchol ke kříži. Pláštěnky ve větru šustí a vidět není vůbec nic. Ze skály nad Malým javorským jezerem se najednou výhled otevře a jezero nás šokuje v hloubce přímo pod námi. Pokračujeme k chatě pod Malým Javorem, trochu kufrujeme při výstupu na Malý Javor, úspěšně se vracíme k chatě a sestupujeme k Malému Javorskému jezeru. Pohled zpátky na skálu, kde jsme před chvílí stáli, nemá chybu. Obloha se vyčistila, vítr ustal. Jezero obcházíme, fotíme, potkáváme rodinku kachen. Zbývá nám asi hodinka výstupu zpět na Brennes k autobusové zastávce – už nám autobus nesmí ujet!!! Z původně plánovaných 13 km je najednou skoro 25 a síly i humor nás opouštějí. Všichni si zasloužíme dobrou a sladkou odměnu v restauraci v Železné Rudě. Do odjezdu vlaku do Plzně to v pohodě zvládneme.