Velhartice (hrad, zámek) – sobota 2. 6. 2012

Vytisknout

Kolinec – Velhartice – Nemilkov

Na řádný 1. Vejšlap vyrážíme letos dost pozdě, až 2. června!

Cesta do Kolince byla pro spáče a pozdní vstávaly dost drsná – sraz na nádraží v 5.10 h !!! Odjezd vlakem do Klatov, hodinka na nádraží a krásnou lokálkou do Kolince. Navzdory předpovědi zatím neprší. Ospale pochodujeme po modré turistické značce proti toku říčky Ostružné a probouzíme se spolu s okolní přírodou. V hlubokém kaňonu Ostružné míjíme Werichovu chalupu a zíráme na hrad Velhartice na skalnatém ostrohu nad námi – nádhera! Velhartice nás velmi mile překvapily – mohutné, majestátné, krásné a upravené, vlídná a milá slečna průvodkyně. Návštěvu končíme v nově otevřené hradní restauraci a pomalu se vracíme na modrou značku k Ostružné, abychom po jejím břehu šli dál. Procházíme Nemilkovem a jdeme dál stále proti proudu Ostružné chatovou kolonií, lesem až k Rajskému Mlýnu (bývalý mlýn i pila z 18. stol., zařízení mlýna s náhonem a vodními koly je technická památka). Tady Ostružnou opouštíme - dělala nám milou a hezkou společnost (jsme cca 2,5 km od Čachrova) a stoupáme po žluté značce na rozcestí Kříže s krásným výhledem na druhou stranu, do vnitrozemí – tam někde v dálce vidíme nádraží Nemilkov, odkud nám pojede vlak. Přes Tvrdoslav sestupujeme do údolí (po téhle cestě určitě dlouho nikdo nešel – i vedle pasoucí se krávy se přišly na nás podívat), přecházíme klikatící se železniční trať a přicházíme na louku - kudy dál? – kousek po trati, potom zase zpátky na louku – žlutá značka se ztratila. Podle mapy zjišťujeme, že musíme přes louku. Ještě se rozhlížíme, zde se někde nepasou krávy a jdeme! Na naší žlutou značku jsme se netrefili jen asi o 10, 20 m. Hurááá!!! Přecházíme silnici a zkracujeme si cestu k nádražíčku. Máme asi půl hodinky. Hospůdka nikde, WC zavřené. Posedáme po zemi, dojídáme zásoby a dokonce se, navzdory předpovědi, sluníme.